Warsztaty 2017-11-20T14:03:43+00:00
ZAREJESTRUJ SIĘ

Podczas warsztatu przedstawiony zostanie generator ofert obowiązujący już w najbliższych konkursach dla organizacji pozarządowych w Gdańsku.

Warsztaty obejmować będą wprowadzenie do fundraisingu, budowanie społeczności, narzędzia fundraisingu.

Informacje o prowadzącym:

Anna Jędrzejewska – od 20 lat związana z Polskim Stowarzyszeniem na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, koło w Gdańsku. Specjalistka od pozyskiwania funduszy, budowania relacji i utrzymywania kontaktów ze sponsorami. Koordynatorka wydarzeń specjalnych, tworzenia i wdrażania planów komunikacji. Pomysłodawczyni oraz Trenerka programu pilotażowego „Twoje pierwsze kroki w fundraisingu” od dwóch lat realizowanego przy wsparciu Miasta Gdańska.

Podczas warsztatu zostaną zaprezentowane darmowe i prawie darmowe użyteczne w codziennej pracy narzędzia dla organizacji pozarządowych.

Informacje o prowadzącym

Mateusz Hoppe – członek GROP, wiceprezes Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, zawodowo od prawie 20 lat związany z branżą IT

Szkolenie przeznaczone dla przedstawicieli organizacji pozarządowych i instytucji publicznych dotyczący współpracy z wolontariuszami. Tematem szkolenia będzie „cykl wolontariusza” w organizacji począwszy od przygotowania organizacji do współpracy z wolontariuszem aż po jej zakończenie.

Informacje o prowadzącym

Agnieszka Buczyńska – socjolog, politolog, aktywna działaczka społeczna, prezeska Regionalnego Centrum Wolontariatu w Gdańsku. Specjalizuje się w dziedzinie wolontariatu i aktywności obywatelskiej.

Omówienie zmian wprowadzanych przepisami Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych, które weszło w życie w dniu 24 maja 2016 r. (a stosowane i egzekwowane będzie od dnia 25 maja 2018 r.), w szczególności związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez fundacje, stowarzyszenia i inne organizacje pozarządowe. Szkolenie ma na celu ułatwienie zrozumienia i skutecznego wdrożenie nowych zasad i obowiązków.

Informacje o prowadzącym

Dominika Merchel-Hinc – adwokat, absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, członek Rady Fundacji „Teneo”. Zainteresowania zawodowe skupia wokół informatyzacji postępowania cywilnego, prawa nowych technologii, ochrony danych osobowych i problematyki nieruchomości rolnych.

Szymon Dejk – radca prawny,  absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, wiceprezes Zarządu Fundacji „Teneo”. Zainteresowania zawodowe skupia wokół prawa rynku finansowego oraz prawa gospodarczego i handlowego.

Wszystkich chętnych zapraszamy do udziału w warsztatach z robienia wieńców adwentowych. Wykonana wieńce podczas warsztatów będą sprzedawane podczas kiermaszu świątecznego.

Prowadzący: Anna Jędrzejewska – PSONI

Warsztat w formie wykładowej poruszać będzie zagadnienia związane z Ustawą o dostępie do informacji publicznej. Wskazane zostaną obowiązki informacyjne organizacji pozarządowych, zwłaszcza w kontekście gospodarowania środkami publicznymi, z nawiązaniem do Biuletynu Informacji Publicznej.

Informacje o prowadzącym

Tomasz Sadowski  – radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, wiceprezes Zarządu Fundacji TENEO. Specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej, a także obsługi korporacyjnej osób prawnych.

Jakub Puszkarski – radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, nauczyciel akademicki, Prezes Zarządu Fundacji TENEO.  Specjalista z zakresu prawa morskiego, przewozowego oraz prawa międzynarodowego publicznego

Cel spotkanie: spotkanie mające na celu omówienie możliwych form promocji organizacji podczas Święta Miasta Gdańska. Podczas tego spotkanie organizacje będą mogły przedstawić swoje pomysły na całościową promocję sektora pozarządowego i swoich organizacji podczas Święta Miasta.

Prowadzący: Paweł Buczyński

Jak prowadzić działania profilaktyczne z wykorzystaniem  zajęć sportowych i skutecznie pozyskiwać na to środki

Prowadzący: Wera Pyda Ledwoń

Warsztat „Budowanie partnerstw międzysektorowych – język i komunikacja jako podstawa efektywnej współpracy”. Celem warsztatu jest pokazanie uczestnikom jak ważne jest odpowiednie poznanie siebie i skuteczne komunikowanie pomiędzy potencjalnymi partnerami. Pokazane przykłady staną się tłem do ćwiczenia polegającego na budowaniu odpowiedniego modelu komunikacji.

Informacje o prowadzącym

Tomasz Smorgowicz – doświadczony ekspert ds. CSR, strategii komunikacyjnych oraz budowania marek. Partner oraz CEO w Studio 102 oraz Quellio Sp. z o.o., a także Prezes Fundacji Rozwoju Społecznej Odpowiedzialności HELISA. W 2015r. nominowany do nagrody “Ludzie, kórzy zmieniają biznes” Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz TVP INFO. Pomysłodawca i organizator trójmiejskiej akcji społecznej pod tytułem Projekt Mistrzowie. Ekspert ds. marketingu oraz CSR organizacji zrzeszającej przedsiębiorców – Pracodawcy Pomorza. Prywatnie tata Igi i Karola, a także zapalony biegacz. W wolnym czasie zagorzały historyk oraz DJ-ej.

Na warsztacie uczestnicy w praktyce poznają kilka najważniejszych kwestii dotyczących interpretacji tekstu. Poszukamy w tekście tego co w nim najbardziej wyjątkowe, najważniejsze, co w nim dźwięczy, gdzie on się śpieszy, a gdzie zwalnia… Niezależnie czy chesz lepiej czytać bajki dzieciom, czy skuteczniej przemawiać – ten warsztat jest dla Ciebie.

Informacja o prowadzącym

Anna Kobiela-Kanaan – działaczka w organizacjach pozarządowych, dyplomowany trener teatralny, od lat prowadzi warsztaty teatralne i reżyseruje spektakle. Prowadzi swoją Fundację Re:Akcji Artystycznych „FREA-art.”, jest dyrektorem Banku Żywności w Trójmieście, członkiem GROP i GRDPP

W trakcie warsztatu zajmiemy się przygotowaniem notatek prasowych z wydarzeń organizacji pozarządowych. Uczestnicy dowiedzą się jak przygotować tekst dla dziennikarzy, tak aby uwzględnić w nim najważniejsze informacje. Dodatkowo prowadzący – dziennikarz Radia Plus – opowie w jaki sposób skutecznie komunikować się z mediami.

Informacje o prowadzącym

Michał Turek – dziennikarz Radia Plus, od 15 lat współpracujący z organizacjami pozarządowymi.

Spróbuj swoich sił w malarstwie. Najlepiej w wspólnie z innymi. Nie bój się i nie wstydź się. Będzie dużo śmiechu i radości ze wspólnego tworzenia.
W czasie warsztatu powstanie obraz o powierzchni około 1,5×2,5 metra, namalowany wspólnie przez uczestników pod okiem profesjonalnej artystki Aleksandry Fronc.

Krótki warsztat dla osób planujących zorganizować imprezę w miejscu publicznym, poza lokalem organizacji.  Podczas warsztatu przeanalizujemy różne przepisy prawa na podstawie, których można zorganizować imprezę w miejscu publicznym. Przedstawimy jakie obowiązki ciążą na organizatorze, kogo i kiedy muszą powiadomić, jakie zgody uzyskać. Będzie to też przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy organizacjami.

Informacja o prowadzącym

Beata Matyjaszczyk, mgr prawa, 20 lat związana z organizacjami pozarządowymi, instruktor ZHP, współorganizator festynów, przejazdów rowerowych, w tym Parady Niepodległości, Misterium Męki Pańskiej na ul Gdańska.